Obres de teatre amb hòmens vestits de dona

Bon dia,

Les vostres àvies (o padrines) o bé les vostres mares, si havien nascut abans de 1920, ¿vos parlaren sobre obres de teatre amb hòmens vestits de dona? Gràcies.

Podeu trobar més informació en la web «Malandia» (https://malandia.cat). A mesura que ens reporten, ho afegiré en una entrada nova en la web amb un títol en línia amb la qüestió.

El meu compte en Twitter és «Lluís Barberà i Guillem».

Avant les atxes.

Una forta abraçada,

Lluís Barberà i Guillem

 

****

Quant a missatges, el 2 d’octubre del 2026 comentaren «Obres còmiques, sí» (Rosó Garcia Clotet), «No» (Lurdes Gaspar), «No» (Octavi Font Ten), «Sí. I, a les escoles, les noies vestides de nois» (Margarita Pou Marfany), «No ho recordo, a la vila. Després, sí que crec recordar-ho en alguna referència teatral!!!!» (Ricard Jové Hortoneda, nascut en 1929), «No ho recordo. Jo diria que no» (Àngels Sanas Corcoy).

En el meu mur, el 2 d’octubre del 2026 plasmaren «La meua mare explicava que, als carnavals de Benigànim, es disfressaven els germans, d’una amiga molt guapa, de dones i que anaven pel carrer provocant els homes, pel carrer» (M Josep Barberà).

En Twitter, el 2 d’octubre del 2026 posaren «Al teatre comercial, no. Ara bé, a les parròquies on es feien ‘Els Pastorets’ per Nadal (per certz bressol de molts actors), fins i tot, la Mare de Déu eren nois. Triaven el més bonic,això sí. Jo vaig tenir un mestre a l’Esbart que havia fet de pastoreta» (Montserratp).

Agraesc la generositat de les persones esmentades.

Una forta abraçada.

Deixa un comentari